تبلیغات

مجنتو و شاپی فای چه برتری هایی نسبت به هم دارند؟

۰

مجنتو و شاپی فای چه برتری هایی نسبت به هم دارند؟

انتخاب یک پلتفرم مناسب فروشگاه اینترنتی خیلی مهم و حائز اهمیت است. این کار زمینه را برای تجارت الکترونیک موفق یا ناموفق فراهم می‌کند. مشاغل زیادی وجود دارد که از پلتفرم فعلی خودشان راضی نیستند. در این بین دو تا از بزرگترین شرکت‌ها با نام‌های Magento و Shopify با هم در رقابت هستند. این دو پلتفرم مجنتو و شاپی فای همیشه رقابت تنگاتنگی با هم دارند، اگر چه آن‌ها کاملا متفاوت هستند.

در حالی که پلتفرم مجنتو مدت زمان طولانی است که از محبوبیت بالایی برخوردار است، Shopify احتمالا یکی از بزرگترین رقبا در بازار است. با انتشار نسخه 2.0 مجنتو، ممکن است این پلتفرم چند اینچ از لیست بهترین‌ها در این زمینه بالاتر برود و این یک راه حل ایده آل برای همه اندازه‌های تجاری است.

ما در اینجا تفاوت‌های Magento و Shopify و نحوه تبدیل هر پلتفرم به ویژگی‌های فروشگاه تجارت الکترونیک را ضمن تمرکز روی ویژگی‌های جدید Magento 2 برجسته خواهیم کرد. این بحث به صاحبان فروشگاه‌ها کمک می کند تا بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک را نسبت به نیازهای خود انتخاب کنند.

تفاوت اساسی بین مجنتو و شاپی فای

محبوبیت

Magento رایج‌ترین سیستم عامل تجارت الکترونیک است، این ادعایی است که 14% از میلیون‌ها سایت برتر ادعا می‌کنند که Magento رایج‌ترین سیستم عامل تجارت الکترونیک است که این عدد برای Shopify 6% است. مجنتو همچنین قدرت جستجوی بهتری نسبت به ترندهای گوگل دارد:

یک روش برای مقایسه این دو، نگاهی به مشاغلی است که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. Magento با داشتن نام‌های بزرگی مثل Nike, Rosetta Stone, Olympus, and Ghiradelli به خودش می‌بالد.Shopify چند نام بزرگ مانند Tesla و the Los Angeles Lakers’ را در کنارش می‌بیند. اما بیشتر آن‌ها مشاغل کوچک و متوسطی هستند که از هر دو پلتفرم شرکت‌های موفق استفاده می‌کنند.

کدنویسی

از نظر کدنویسی، مجنتو و شاپی فای بسیار متفاوت هستند. Magento از PHP استفاده می کند، در حالی که Shopify از یک زبان برنامه نویسی به نام Liquid استفاده می کند. Magento منبع باز است، در حالی که Shopify اختصاصی است. این امر هنگام تصمیم گیری در مورد پلتفرم خیلی مهم است، به این علت که تعیین کننده این موضوع است که چه کاری می‌توانید با آن انجام دهید. منبع آزاد به این معنی است که کد منبع آزادانه در دسترس است و می‌توانید هر لحظه تغییرش بدهید، در حالی که کد اختصاصی قابل تغییر نیست. با Magento، کد قالب را می توان متناسب با نیازهای خاص فروشگاه تغییر داد، در حالی که با Shopify، این امکان وجود ندارد.

با دانستن این موضوع شما متوجه می‌شوید که Shopify یک راه حل عالی برای فروشگاه‌های معمولی است، اما برای کارهای پیچیده‌تر با عملکردهای پیشرفته خاص که نیاز به تغییر کد منبع دارند ایده آل نیست.

هزینه

Shopify یک سرویس نرم افزاری به نام (SAAS) است، به این معنی که کاربران برای دسترسی به نرم افزار Shopify هزینه اشتراک ماهانه پرداخت می‌کنند. هنگام شروع کار با Shopify نسخه رایگان در اختیار شما می‌گذارد، اما پس از آن، شما باید هزینه استفاده از آن را بپردازید. پایه قیمت فروشگاه 29 دلار است و تا 179 دلار بالاتر رود.

تعرفه های Shopify

  • قیمت سرویس پایه 29 دلار در ماه
  • قیمت سرویس پیشرفته 79 دلار در ماه
  • قیمت سرویس نامحدود 179 دلار در ماه است

با پرداخت هزینه‌های بیشتر در هر ماه، کاربران Shopify قادر به دسترسی به ویژگی‌های بیشتری مانند بازیابی سبد خرید رها شده، کارت‌های هدیه و گزارشات پیشرفته هستند. در طرف مقابل، کاربران Magentoمی‌توانند این ویژگی‌ها را به میزان قابل توجهی در طول یک سال با پرداخت هزینه کمتری استفاده کنند. برای مثال، راه حل بازیابی کامل سبد خرید رها شده از CreativeMinds، تنها 39 دلار در سال همراه با پشتیبانی و به روزرسانی است.

Shopify همچنین هزینه‌های معاملات انجام شده را از طریق دروازه‌های پرداخت خارجی مانندPayPal ، Braintree و Authorize.net دریافت می‌کند. درصد هزینه‌ها از 2.0% تا 0.5% متغییر است، به گونه‌ای که هر چه قدر حجم معاملات بیشتر می‌شود کارمزد معاملات کمتر می‌شود.

این بدان معنا است که هر بار معامله آنلاین انجام می‌شود، Shopify بخشی از پول را برمی‌دارد. اگر در فروشگاه شما معاملات زیادی مشاهده شود، کارمزد آن زیاد خواهد شد. کاربران می‌توانند با استفاده از دروازه پرداخت مستقیم Shopify از این هزینه‌ها دوری کنند.

هزینه های نگهداری

در حالی که Shopify توسط شرکت میزبانی می‌شود، مدیریت هاست Magento در اختیار خودش است، بنابراین کاربران مجبور به پرداخت یک سرویس میزبانی شخص ثالث هستند. این رقم می‌تواند به اندازه 3.95 دلار از شرکت‌هایی مانند SiteGround و HostGator باشد. میزبانی خوب برای یک فروشگاه موفق ضروری است. میزبانی وب می‌تواند بر سرعت سایت، ذخیره سازی و تعداد محصولاتی که یک فروشگاه آنلاین می‌تواند داشته باشد تأثیر بگذارد. کاربران Magento قادر به انتخاب راه حل میزبانی متناسب با نیازها و هزینه‌های خود هستند، تا اینکه گزینه های مربوط به Shopify را انتخاب کنند.

نسخه Magento Community که یک گزینه عالی برای توسعه دهندگان و مشاغل کوچک است را می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید. نسخه Magento Enterprise به نیازهای فروشگاه اینترنتی خاص بستگی دارد.

هزینه‌های Magento

  • نسخه Community مجنتو رایگان است.
  • هزینه هاست: 4 تا 100 دلار در ماه

برای هر دو پلتفرم مجنتو و شاپی فای ، شما باید هزینه‌هایی برای افزونه‌ها پرداخت کنید. شانس شما برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با نرم افزار پایه کافی نخواهد بود، بنابراین قیمت مورد انتظار بالا خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است کاربران Magento برای راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه نیاز به ثبت نام خدمات توسعه دهنده داشته باشند، بنابراین باید هزینه‌های احتمالی مورد بررسی قرار بگیرند.

چگونه Magento 2 ارزیابی می‌شود

Magento 2 به برخی اصول اولیه هر پلتفرمی مجهز است، پس ببینید چگونه آن‌ها به خوبی به فروشگاه‌های آنلاین موفق تبدیل می‌شوند.

مقیاس پذیری

نظر کلی اینگونه است کهMagento برای فروشگاه‌های بزرگ و با محصولات زیاد بهتر از Shopify است. اگر به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه کوچک هستید که نیازی به سر و صدا و تعهد زیادی ندارد، Shopify انتخاب خوبی است. اگر می‌خواهید یک تجارت آنلاین که توانایی رشد و تکامل با انعطاف پذیری بیشتر را داشته باشد، Magento بهترین انتخاب است.

و واقعا، چه کسی نمی‌خواهد چیز بزرگ بعدی خلق شود؟

قابلیت‌های مجنتو و شاپی فای

مجنتو ابزاری قوی برای صاحبان مشاغل است. با بیش از پنج هزار افزونه (رایگان و پولی)، وقتی صحبت از قابلیت‌ها می‌شود، قطعا برتری خواهد داشت. این موضوع را با صد برنامه و افزونه Shopify مقایسه کنید.

هر ایده‌ای که در این راه داشته باشید به احتمال زیاد از طریق افزونه‌های مقرون به صرفه‌ای که برای Magento وجود دارد و با فروشگاه شما ادغام می‌شود می‌توانید پیاده کنید. آیا می‌خواهید پیام های خطای شخصی یا اجازه ورود چندین کارمند را با مجوزهای مختلف اضافه کنید؟ کار با مجنتو حتی برای کسانی که اطلاعات کدنویسی خوبی ندارند نیز با وجود افزونه‌ها و امکانات نامحدود آسان است. با Magento، همه جنبه‌های وب سایت تحت کنترل صاحب مشاغل است. این چیزی است که صاحبین مشاغل بسته به اهداف خود ارزش آن را می‌دانند. مدیر می تواند چندین فروشگاه را در یک پنل ایجاد و مدیریت کند.

علاوه بر این، در مقایسه با Shopify، Magento از ویژگی‌های frontendبیشتری برای مشتریان مانند کدهای کوپن، کارت‌های هدیه، داشبوردهای مشتری، محصولات مرتبط، لیست‌های دلخواه، ماژول‌های وضعیت سفارش و موارد دیگر برخوردار است.

برندسازی و طراحی

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق شامل ساختن یک برند منحصر به فرد است که مشتریان آن را می‌شناسند و به آن احترام می‌گذارند. بخش عمده‌ای از برندسازی، طراحی سایت است.

هر دو پلتفرم Magento و Shopify بسیاری از تم‌های رایگان را ارائه می‌دهند. بسیاری از تم‌ها برای هر دو سیستم عامل پاسخگو هستند، به این معنی که آن‌ها در صفحه نمایش‌های مختلف عملکرد خوبی دارند. داشتن فروشگاه اینترنتی مناسب برای موبایل بسیار مهم است، به این دلیل که بیشتر مشتریان از دستگاه‌های تلفن همراه برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند.

از آنجایی که تم‌های Shopify اختصاصی هستند، اجازه تنظیمات برای بهبود تم‌ها را به شما نمی‌دهد. فراتر از تغییر رنگ و فونت، کاربران Shopify قادر به تنظیم کامل تم‌ها نیستند که این کار باعث بروز مسائلی برای برندسازی فروشگاه می‌شود.

به روز رسانیMagento 2 شامل ویرایش بصری بکش و رها کن (Drag&Drop) است، که به کدنویس و کسی که سررشته‌ای از کدنویسی ندارد، اجازه می‌دهد تا هر زمان که بخواهد سایت‌های زیبایی ایجاد کنند.

تجربه کاربری

بسیاری از افراد عنوان می‌کنند که Shopify نسبت بهMagento کاربری راحتی بیشتری دارد که باعث می شود افرادی که با کدنویسی آشنایی ندارندShopify را برای کار خود ترجیح دهند. راه‌اندازی فروشگاه Shopify فورا پس از ثبت نام به سرعت انجام می‌شود. Shopify شامل یک ابزار ساخت وب برای سفارشی کردن ویژگی‌های فروشگاه شما در خانه است.

با وجود افزونه‌های آماده، کار با Magento راحت‌تر است. وقتی راه‌حل‌های ساده‌ای وجود دارد، پس دیگر نیازی به کدنویسی نیست.

برای کاربرانی که می‌خواهند یک تجربه کاربری حتی بهتر از آنچه در Magento 1 و یا افزونه‌های آن داشته باشند، Magento 2 می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این نسخه جدید، بسیاری از مشکلاتی را که کاربران در مورد Magento 1 داشته اند را برطرف کرده است.

Magento 2 پنل مدیریتی کاربر پسند دارد. کار با آن برای کاربران جدید ساده‌تر است. در مقایسه با Shopify، تکمیل کارهایی مانند دسترسی به گزارش‌های پیشرفته، مدیریت درگاه‌های پرداخت، مرتب سازی مشتریان، محصولات بازار و غیره برای مدیریت سایت آسانتر است. کار مدیریت فروشگاه در پشت صحنه بدون داشتن مهارت‌های پیشرفته توسعه آسان است.

مدیر قادر است در مدت زمان کوتاه کارهای زیادی انجام دهد، بعلاوه برای مشاغل جدید که سعی در مدیریت لیست های طولانی برای انجام کارها را دارند می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

وضعیت سئو در مجنتو و شاپی فای

44٪ از خریدهای آنلاین با جستجوی آنلاین آغاز می‌شود. این کار یافتن فروشگاه و محصولات آنلاین شما از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو را بسیار مهم می‌کند. برخی از سیستم عامل‌های تجارت الکترونیک در هنگام بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) ذاتاً بهتر عمل می‌کنند. در مطالعه نمرات سئو 16 پلتفرم سبد خرید، Magento در صدر این لیست قرار دارد و Shopify و Woocommerce در رده دوم این لیست به هم گره خورده اند.

ویژگی‌های SEO که مورد بررسی قرار گرفته است شامل مواردی مانند عناوین، توضیحات متا، آدرس‌های اینترنتی و عناوین و غیره را شامل می‌شود. با نمرات قابل مقایسه سئو، قابلیت‌های سئو Shopify و Magento به هدایت ترافیک ارگانیک به فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند.

سرعت

سرعت وب سایت یک عامل برای رتبه بندی سئو و تعیین کننده این موضوع است که آیا مشتریان خریدهای خود را از فروشگاه شما انجام می‌دهند یا خیر. اگر مدت زمان زیادی طول بکشد تا صفحات فروشگاه و محصولات بارگیری شود، مشتریان بالقوه به احتمال زیاد به یک وب سایت دیگر می‌روند. تحقیقات نشان می دهند حتی یک ثانیه تاخیر می تواند 7% تبدیل ها را کاهش دهد.

یک فروشگاه اینترنتی سریع با یک فروشگاه موفق برابری می‌کند. در گذشته، بسیاری از کاربران Magento را بسیار کند توصیف می‌کردند. این امر باعث می‌شود که وقتی صحبت از سرعت می‌شود Shopify برنده واضح و روشن باشد. با انتشار Magento 2، مشخص نیست که کدام سیستم عامل بهتر عمل می‌کند. در مقایسه با سایت های Magento 1، سایت های Magento 2 به طور متوسط 20٪ سریعتر عمل می کنند، در برخی موارد تا 56٪ سریعتر!

جستجو

جستجوی سریع و کاربر پسند یکی دیگر از عوامل هنگام مقایسه Shopify و Magento است. جستجوی جدید و بهبود یافته Magento 2 استثنایی است.

ویژگی‌های منحصر به فرد آن مانند وارسی بدون کوچک‌ترین حواس پرتی، وارسی اتوماتیک مهمانان، ایجاد حساب با یک کلیک، و پرداخت دو مرحله ای. اطلاعات حمل و نقل و پرداخت برای کاهش سردرگمی از هم جدا می‌شوند.

یک نکته این است که در Shopify، صاحبان مشاغل با برنامه‌های قیمت گذاری پایین‌تر قادر به مشاهده نرخ حمل و نقل در زمان واقعی نیستند که این کار می‌تواند نرخ حمل و نقل بالاتری را برای مشتریان به دنبال داشته باشد.

اجتماع Community

دلیل “حرفه ای” دیگر در مورد برتری Magento ثروت توسعه دهندگان آن نسبت به Shopify است. مجنتو جامعه بزرگ و فعال دارد. توسعه دهندگان Magento قادر به ارائه راه‌حل‌هایی برای تعداد زیادی از نیازهای کاربران هستند. البته منابعی برای افراد مبتدی که به دنبال کسب اطلاعات در موردmagento هستند موجود است.

جامعه گسترده Magento بدان معنی است که صاحبان مشاغل مشکلی در یافتن یک توسعه دهنده توانمند برای همکاری با یکدیگر ندارند. کاربران می‌توانند از طریق توسعه دهندگان بیرونی راهنمایی یا دسترسی به خدمات پشتیبانی و نگهداری را پیدا کنند.

بازار

کاربران پلتفرم تجارت الکترونیک ممکن است بخواهند یک بازار چند منظوره ایجاد کنند که در آن چندین فروشنده کالاهای خود را از طریق یک سبد خرید بفروش می‌رسانند. هم مجنتو و شاپی فای هر دو دارای افزونه‌هایی برای ایجاد سیستم چندمنظوره هستند.

باز هم Magento می تواند Shopify را هنگامی که در مورد های فروشگاه بازار صحبت می‌کنیم ضربه فنی کند. ویژگی‌های تبلیغاتی داخلی مانند قیمت گذاری و کوپن‌های انعطاف پذیری که فروشگاه‌های تک و چند منظوره را به سطح بعدی می‌برند، وجود دارد.

به روزرسانیMagento 2 با افزایش مقیاس پذیری و عملکرد ضروری برای فروشگاه‌های چندمنظوره ارائه می‌شود. مدیریت یک بازار موفق به عملکرد آن مربوط می‌شود و این قطعا در جایی است که Magento جلوتر از همه تاخت و تاز می‌کند.

نتیجه گیری

خیلی سخت است که بگوییم کدام پلتفرم تجارت الکترونیک برای همه فروشگاه‌های آنلاین مناسب است. هنگام تصمیم‌گیری بین مجنتو و شاپی فای، مهم‌ترین چیزی که برای شما مهم است را در نظر بگیرید.

آیا این یک فروشگاه به سرعت می‌تواند 100 محصول را مدیریت کند؟ Shopify ممکن است متناسب با نیاز شما باشد. اگر به دنبال ایجاد یک فروشگاه آنلاین با پتانسیل نامحدود برای ویژگی‌ها، مقیاس پذیری و سفارشی سازی هستید، احتمالاً Magento بهتر خواهد بود. باز هم بستگی به شرایط دارد.

Magento یک پک کامل با ویژگی‌های داخلی مفید و امکانات نامحدود از طریق افزونه‌هایش است. این دلایل علاوه بر پیشرفت‌های Magento 2 ، آن را به یک انتخاب عالی برای مشاغل تجارت الکترونیک تبدیل می‌کند.

منبع: وید استدیو

 

+ نوشته شده توسط Vidstudi در ، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
هیچ نظری برای این نوشته وجود ندارد، شما اولین نظر را بنویسید ...
 captcha 
 
نوشته‌های اخیر